Sunday, August 30, 2009

Ulangtahun Cinta!


31 ogos juga ulang tahun perkahwinan mama dan papa.Walaupun papa sudah menemui tuhan pada 9 tahun lepas ,tapi ingatan ku buat papa masih kuat.Mungkin sikap romantis aku yang berlebihan ini kadang2 membuatkan perkara yang kecil boleh di pandang satu perkara yang aku rindu. Pada malam ini,aku cuba mencari puisi-puisi papa yang di tulisnya dalam diari.Tetapi dalam waktu ini aku agak penat untuk buka kotak2 buku yang mana di situ tersimpan beberapa diari papa yang masih aku jaga dengan baik. Itulah satu hubungan yang istemewaa bagi aku dan papa dalam masa kami menjalankan hidup bersama dan dia seorang yang romantis dan tulisan banyak membuatkan komunikasi kami berjalan lancar sekiranya papa jauh. Dimana juga aku tahu tentang kelahiran,dan bagaimana namaku dipilih.Ianya melalui tulisan.


Dan istimewa buat mama pula,masih ada berpuluh-puluh surat cinta yang papa tulis dahulu juga perjalanan hidup mereka yang bagiku amat bermakna. Mungkin satu hari nanti aku perlu kumpulkan semula agar ianya tidak reput begitu saja.


Dan pada waktu sekarang,di tangan ku ada diari papa 1995 yang mana dihadapan nya beliau meletakkan satu kata dari seorang tokoh,yang berbunyi:


Keadaan dapat berubah-ubah 24 kali dalam sehari, oleh itu kita harus pandai mengubah taktik perjuangan sebanyak itu juga. -LIEBKNECHT


Buat pejuang kemerdekaan diri,semoga bijak dalam taktik hidup mu!

1 comment: