Wednesday, August 12, 2009

Penyakit...penyakit..

Hari ini bila aku baca Malaysiakini.com, dikatakan 44 orang telah jadi mangsa kematian akibat A H1N1.Termasuk 2 baby dan ibu mengandung.Perkara ni aku anggap tragik dalam negara kita sekarang.
Syukur demam aku semakin ok dan doktor kata ini bukan H1N1.Tapi mata aku masih gelap kalau berdiri lama-lama.Tapi aku rasa nanti ok lah...
Dan bila pagi tadi aku ke Shah Alam aku dengar borak-borak mak-mak orang bercerita tentang ngeri nya penyakit ini. Sememang nya aku tau penyakit ni bahaya tapi tak payah lah korang nak cerita macam penyakit ni macam alien yang kejar kau je.Tapi dengan tenang je aku mengaku kat mak-mak orang ni cakap aku demam..ahahahaha....apa lagi tiba-tiba yang beria-ria cerita tu sebelah aku tu terus tarik kerusi dia sikit jauh pada aku.Kelakar pulak aku tengok.Lepas tu aku cakap yang aku ni demam biasa je.Dan kalau betul-betul la kau takut sangat sakit dan mati ni pergi la hospital dan cari info macamana nak jaga kebersihan diri dan kawal penyakit ini dari di hinggapi.Tak payah la nak jaja cerita camtu pastu menakut-nakut orang yang tak ada info tentang itu...pening kepala aku....
Yang penting: kerap cuci tangan bila bersentuhan dengan orang awam,selepas bersin atau batuk(pakai instant hand sanitizer )pun ok, kurang kan berada di tempat awam terutamanya anak2 kecil, kerap minum air kosong, dan mohon pada tuhan agar kita selamat!

No comments:

Post a Comment