Wednesday, September 14, 2011

FLAVORLESS = HAMBAR,TANPA RASA

Tajuk: Flavorless (Hambar, tanpa rasa)
Duration: 30 min
Pertunjukkan seni yang berlangsung beberapa bulan yang lepas. Menggunakan creamer, chocolate dan strawberry liquid. Tindak balas pengkarya dengan bahan itu sendiri dan penonton yang berada di sekitarnya. Penonton seni telah melakar semula imej-imej yang dibentuk oleh pengkarya yang menggunakan bahan-bahan tersebut dan pengkarya telah membuat tekapan pada permukaan dinding kaca. Menghasilkan bentuk-bentuk dari tubuh pengkarya sendiri yang bermula dari rupa dan kepala sehinggalan keseluruhan tubuh badan.
Penyataan dan keterangan:
Saya bercakap tentang rasa yang selalu menjadi alasan bagi seorang manusia dalam membuat keputusan hidup. Ini pandangan saya.. rasa adalah sesuatu yang tidak rasional.Rasa boleh menjerumus dan menyesatkan titik utama yang sepatutnya kita tujui. Rasa adalah alasan yang kadangkala tidak masuk akal untuk seseorang manusia yang berakal dalam menghindar dari tanggungjawab dan lari dari masalah sebenar. Rasa 'hambar' atau tanpa rasa adalah keadaan atau titik akhir alasan untuk lari dari posisi sebenar.


"akan ku ajari anak ku agar menikmati 'tanpa rasa',  bunuhlah rasa kemanisan atau kepahitan yang sememangnya racun yang melekakan tanggungjawab dan berjanjilah pada dirimu sendiri..

No comments:

Post a Comment